Google heeft zijn zoekmachine aangepast. Wie geen mobiele site heeft wordt genadeloos afgestraft. Mobilegeddon is onder ons!
Maar klopt dit wel? Ja en neen. Stel je klant zoekt een site met zijn smartphone of tablet, dan gaat Google enkel de site’s laten zien die daar voor aangepast zijn. De zogenaamde responsive sites. Sites die aangepast zijn voor mobiele weergave. Heb je geen mobiele site dan zal google die ook niet weergeven. Zoekt die klant echter op zijn computer of laptop dan zal jou site wel in de zoekresultaten opgenomen worden.
Heb ik wel een mobiele site nodig?
80% van de belgen hebben een smartphone. 95% van hen hebben een mobiele databundel en kunnen onbeperkt online. Hoeveel van jou klanten, doelgroep zijn smartphone gebruikers?
Komen je klanten op je site via hun mobieltje? Via een link in facebook of andere sociale media? Dan is een mobiele site een must.
Is dit niet het geval dan hoeft je site niet responsive te zijn.
Maar hoe weet ik nu hoe mijn klanten op mijn site komen?
Google analytics is een tool die toelaat om het wegverkeer naar je site te meten. Welke pagina’s werden bezocht? Mobiel of via desktop? Met welke keywords kwam men op mijn site terecht?
Nuttige informatie die Moof standaard integreert in zijn sites en je toelaat om het maximum uit je website te halen.
Want gevonden worden op het web… daar gaat het uiteindelijk over.